woensdag 30 mei 2012

Bekerwedstrijd Treffers -NAC, 2011

Oktober 2009
De wedstrijd in de derde ronde van de KNVB-beker is aangemerkt als risicoduel. Daardoor is er geen losse verkoop. Alleen leden van De Treffers kunnen kaartjes kopen, enkel in de voorverkoop en vier stuks per persoon. Supporters van NAC moeten met een verplichte combiregeling naar Groesbeek afreizen. 

Gelukkig woon ik sinds een paar jaar in Groesbeek, en kan lopend naar het stadion, eindelijk weer eens een uitwedstrijd bijwonen :-)
Een kaartje regel ik via een buurman wiens zoontje bij te Treffers speelt.
Ik ga dicht op het uitvak staan (een soort geimproviseerd gevangenis-vak), en het is daar een gezellige boel. In de rest van het stadion niet, want de wedstrijd was binnen 10 minuten gespeeld, dus werd er als tijdverdrijf maar lustig op los gezongen door de meegereisde NAC-supporters. Ik ben benieuwd hoe het was geweest als er nog meer NAC-supporters waren geweest.
Onbetwist hoogtepunt van de westrijd is de invalbeurt van Davy van Verseveld in de tweede helft, die recht voor het uitvak komt te spelen. "We love you Dave, we do" "Davy laat je kont eens zien..." Davy in Oranje...."

Omroep Gelderland: 
"Het NAC-publiek vermaakte zich vooral met liedjes over Treffers-invaller Davy van Verseveld."

De Gelderlander (link)

"De enige bij De Treffers die gisteravond wél lol beleefde aan de met 1-6 verloren bekerwedstrijd tegen NAC, was invaller Davy van Verseveld.

De middenvelder van de Groesbeekse hoofdklasser stapte breed lachend van het veld. Hij was al erg tevreden dat trainer Johan de Kock hem een kwartier voor tijd liet invallen tegen de profs.

Maar dat de supporters van NAC hem vervolgens met veel gevoel voor humor het volle kwartier hartstochtelijk toezongen, vond hij helemaal geweldig. " Ik vond ze erg grappig", sprak Van Verseveld. "Ik dacht eerst: wat is dit nou? Hoorde ik ze opeens 'Davy in Oranje' zingen. Je bent druk met de wedstrijd bezig, maar hoort ze natuurlijk wel. Na afloop heb ik naar ze gezwaaid. Stonden ze te juichen. Voor mij. Mooi toch?"

Ook na het laatste fluitsignaal zongen de fans uit Breda niet voor de eigen spelers, maar rolde nog maar eens het 'We love you, Davy' en 'Robert, neem die Davy mee' van de zwaarbeveiligde staantribune.

Mooi voor de 20-jarige middenvelder natuurlijk, die ook nog met het shirt van zijn directe tegenstander Ellery Cairo naar huis ging. Maar dat de supporters van NAC zich allang niet meer met de wedstrijd bezighielden, zei ook alles over het krachtsverschil tussen de eredivisionist en de hoofdklasser. "

Hier nog een verslag van de combilozen over deze avond

Geen opmerkingen:

Een reactie posten